PENULIS SEPI

Terima Kasih sudi datang ke ruangan yang serba kekurangan ini. Maaf jika apa yang ada ini terlalu rendah nilainya di benak fikiran kamu. Aku hanya insan biasa yang masih mencari sedikit ilmu untuk diisi di ruangan yang lapang ini. Aku tidak sehebat insan-insan di luar sana. Apa yang aku ada, inilah yang aku mampu kongsikan kepada kamu. "Ketika kita ikhlas dan bersyukur dengan semua yang diberikan, Allah akan memberikan ketenangan yang luar biasa pada hati kita. Sesungguhnya sesudah kesulitan pasti ada kemudahan dan DIA akan memberikan jalan yang terbaik. Yakinlah bahawa rencana Allah itu lebih baik."

iklan

Sunday, August 12, 2012

Tragedi Berdarah di KTHO-23 Ramadhan

Jam 8.40 pagi, bunyi dentuman kat depan pintu bilik. perasaan takut tu, mula lah ada dalam diri ni.. sebab kuat bunyi tu. nak buka pintu ke tak ni? was-was.. roomate duk tido agi.. try tunggu kotnye ade sekali lagi bunyi tu. tapi, tak de jugak.. mungkin orang ketuk pintu je kot. bagi salam tak de pulak.. buat relax jap, layan FB.. kotnye, penyamun ke..hehe. em,  10 minit kemudian bersiap nak pergi mandi. bila buka pintu,, aku terlihat baldi yang berisi air sabun, kerusi dan juga tumpahan darah... cuba memandang ke kiri mengikut titisan darah tersebut, terlihat sekujur badan terbaring beberapa meter dari depan bilik aku tadi. 

dah panik dah ni.. apa nak buat ni. mak cik cleaner yang terbaring tu.. dia sedar lagi waktu tu. duk tahan sakitnya. aku berjalan dekat kepadanya mendapat kepastian. memang titisan darah tu, berasal dri mak cik tu. aku balik semula ke bilik dan gegarkan roomate aku. aku tak boleh tengok darah. baunya lagi la,, dah tak tertahan ni. lepas tu, ada member bilik lain keluar dan call felo. felo pulak suruh call ambulan.. dah siap call, felo sampai kat tempat kejadian. keadaan mak cik tu agak teruk dah.. mungkin dah banyak darah keluar. felo tu cadang suruh cancel kan ambulan yang di call tadi. nak bawak mak cik tu pergi hospital dengan kereta je. aku pun bersiap-siap pakai tudung nak tolong angkat kan, mak cik tu sekali..bukan angkatlah, tolong-tolong gitu jer.hehe. tp, keluar jer bilik,, aku dah rasa pening dengan bau darah tu. memang betul-betul depan pintu bilik aku tumpahan darah tu berlaku. 

mak cik tu? dah ada dua orang lagi yang tolong bawa dia ke kereta. em, aku?aku tolong alihkan jer, apa-apa yang menghalang perjalanan diaorang di tempat kejadia. tu pun, duk tahan-tahan lagi bau darah nya.. aishh.. macam mana lah nak jadi doktor kalau macam ni..hehe

semoga mak cik tu, cepat sembuh. 

pesanan buat semua,, hati-hati buat kerja. dah nak raya ni. tak nak la jadi benda-benda macam ni.

GAMBAR ADA??
tak sempatlah.. duk kalut tadi campur nak pengsan lagi tengok n bau darah


KTHO apa? Kolej Tun Hussein Onn.daa~

lupa nak bagitau. mak cik tu cedera kat siku dan kepala. dia terjatuh waktu nak bersihkan tingkap. sikut dia berdarah kena kaca. kepala dia tu, sebab dia terjatuh... semoga selamat semua.

2 comments:

  1. eee memang panik bace entry ni hehe

    ReplyDelete
  2. woo.. dulu duk kdo.. xpernah plak mack cleaner jatuh depan mata. hoho. semoga semuanya selamat.

    ReplyDelete