PENULIS SEPI

Terima Kasih sudi datang ke ruangan yang serba kekurangan ini. Maaf jika apa yang ada ini terlalu rendah nilainya di benak fikiran kamu. Aku hanya insan biasa yang masih mencari sedikit ilmu untuk diisi di ruangan yang lapang ini. Aku tidak sehebat insan-insan di luar sana. Apa yang aku ada, inilah yang aku mampu kongsikan kepada kamu. "Ketika kita ikhlas dan bersyukur dengan semua yang diberikan, Allah akan memberikan ketenangan yang luar biasa pada hati kita. Sesungguhnya sesudah kesulitan pasti ada kemudahan dan DIA akan memberikan jalan yang terbaik. Yakinlah bahawa rencana Allah itu lebih baik."

iklan

Sunday, July 22, 2012

Apabila Terjaga Di Tengah Malam

Apabila saya terjaga di tengah malam, dah puas rasanya tidur. Baru je, pukul 1.30 pagi. hehe.. syaitan kurang kot ek, waktu bulan puasa ni. sebab tu kot, tak ngantuk ni. hehe. kan? 

sebenarnya tadi tidur awal. Lepas terawih terus tidur. Dalam pukul 10 gitu kot. 

Siang tadi, waktu kat bazar ada 'perkara malang' berlaku. em, nak tau ke perkara apa? tak yah la ek... kita cerita suasana kat bazar tu macam mane je la ek.. tak yah tak ek perkara apa? okeyh, dah setujukan tak yah tau..

Hermm, tadi kat bazar, penuh orang. Susah nak jalan. Tak tau la kenapa. Sebelum ni, tak de la sampai macam ni sekali. Ni, Mak cik jual kuih pun tak nampak. Kalau nak katakan mak cik-mak cik tu terlalu kecik sampai kan tak nampak, kuih apa atau makanan apa yang dijual pun tak dapat dikesan. Mungkin rezeki diaorang la ek. Nak tau tak, bazar kat mana ni? Seksyen 1, Bangi... 

Dua tiga kali gak la, pusing-pusing baru la dapat beli makanan. Tak de beli apa sangat pun. cukupla buat berbuka dan sahur nanti. hehe. 

Lepas habis je membeli tu, barula berlakunya 'perkara malang' tu.. huhu. Ni, terjaga ni pun, sebab lenguh-lenguh kaki tangan ni. Sakit situ sini. Herm, malang betul la. Tadi pun, tidur awal sebab penat sangat.. Ingatkan boleh la tidur dan rehat lama sikit. tengok ni, dah terjaga. hehe. Takpela... Update ni jap.. kejap agi, kalau tak de pape hal, sambung rehat sikit lagi.. Saya ucapkan selamat berpuasa untuk esok ek.. nanti kita pergi bazar sama-sama okeyh?


"BANGUN-BANGUN WOII,, TAHAJUD DAN SAHUR SEKALI.hehe."
awal lagi ni.. tidur laa dulu, jap agi bangun tahajud dan sahur ek. hee

5 comments:

  1. Bersyukur saat diuji...hari pertama ramadhan... mungkin hikmah yang tersembunyi lebih mahal...dapat bangun malam...

    ReplyDelete
  2. first day bazar memang sesak teramat... Huhu.. Apa pun kejadian malang tu, Eza harap awk hati2 k... Salam hari kedua ramadhan :)

    ReplyDelete
  3. ambil peluang tahajjud walaupun 2 rakaat..^_^...

    ReplyDelete
  4. jaga diri tau? :) selamat berpuasa dear :)

    ReplyDelete